wtorek, 16 kwietnia 2013

Carpaccio z buraków pieczonych z serem feta i orzeszkami










2 kg buraków średnich

Marynata do buraków
2 ząbki czosnku
1 łyżeczka soli
Pieprz
10 łyżek oliwy z oliwek
1 łyżeczka Bazyli suszonej
Sos do polania

1 łyżka soku z  cytryny
½ łyżeczki Bazyli suszonej
½ łyżeczki oregano
3 łyżki oliwy z oliwek
1 ząbek czosnku

Szczypiorek
½ papryczki chili
1 oliwka
1 kawałek sera feta
1 łyżka orzechów prażonych

 Buraki należy dokładnie wyszorować, osuszyć. Odciąć korzenie. W miseczce robię marynatę. Dodaję oliwę z oliwek, sól, pieprz, bazylię, czosnek sprasowany. Każdego buraka wkładam do marynaty i zawijam w folię aluminiową. Można zrobić bez marynaty. Robiłam dwie wersje i ta mi bardziej smakuje. Buraki piekę przez 2 godziny tem p 180 stopni. Polecam piec buraki przy okazji pieczenia na przykład chleba. Oszczędność gazu. Po upieczeniu obieram buraki ze skórki i kroje na cienkie plastry. Polewam sosem zrobionym z oliwy, soku z cytryny, soli, pieprzu, bazyli, oregano. Carpaccio posypuję pokruszonym serem feta i orzeszkami prażonymi oraz szczypiorkiem. Z jednego buraka zrobiłam róże, udekorowałam chili papryczką i oliwką.

5 komentarzy:

  1. Bardzo lubie polaczenie burakow i fety!

    OdpowiedzUsuń
  2. Wow, jak to cudnie wyglada. Samo zdrowie na Twoim talerzu. Ja tez jestem milosniczka burakow. Doskonaly pomysl masz z tym pieczeniem ich przy okazji pieczenia chleba. Bede tak teraz robic:-)Zdjecia jak zwykle nieziemsko apetyczne!:-)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Sylwia oszczędność gazu, albo prądu.Buraki pieką się długo a chleb też więc warto przy okazji :-) pozdrawiam

      Usuń
  3. Uwielbiam buraki pieczone z kardamonem i oliwką, ale z fetą też jest pyszne:-)

    OdpowiedzUsuń
  4. super wygląda :) jaka piękna buraczkowa dekoracja, rewelacja ;)

    OdpowiedzUsuń