czwartek, 11 kwietnia 2013

Kurczak z sosem malinowym z Carpaccio z buraków




2 buraki pieczone
1 pierś z kurczaka
1/3 brokuł świeży
10 dkg malin
3 łyżki wina wytrawnego czerwonego
Sól
Pieprz
Cukier
½  łyżeczki bazyli suszonej
½ łyżeczki oregano
½ papryczki chili
1 ząbek czosnku
3 łyżki oliwy

Pierś z kurczaka marynuję w oliwie, dodaję sól, pieprz, bazylię, oregano, czosnek. Odstawiam na 30 minut. Brokuł dziele na różyczki i gotuję w osolonej wodzie aldente. Buraki obieram ze skórki i kroje w plastry cienkie na talerzu. Kurczaka smażę na patelni grillowej. Kroję na kawałki układam razem z brokułem na talerzu. Do rondelka wkładam maliny, chwilę dusze, dolewam wino, dodaje sól, pieprz, odrobinę cukru. Sos chwilę podsmażam. Przecedzam przez sito. Polewam sosem kurczaka.

6 komentarzy:

  1. kupiłam twój przepis, dzięki ulubionym burakom, w dodatku pieczonymi.

    OdpowiedzUsuń
  2. Też dzisiaj miałam buraki pieczone z kurczakiem:-)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. To witaj w klubie pieczonego buraka Marzena. Odkąd je odkryłam mogłabym je jeść bez końca.

      Usuń
  3. jadłam polędwiczki z sosem truskawkowym :) mięso z malinami musi być jeszcze lepsze :) Całośc prezentuję sie rewelacyjnie, jak w najlepszej restauracji :)

    OdpowiedzUsuń
  4. Przepięknie podane. Zjadłam oczami całą porcję!!

    OdpowiedzUsuń
  5. Uwielbiam buraki i tez z nimi czasem szaleje:-) Chetnie zgarnelabym ten Twoj talerzyk, wyglada niesamowicie:-) Smakuje pewnie jeszcze lepiej...

    OdpowiedzUsuń