piątek, 21 czerwca 2013

Kwiaty czarnego bzu w cieście











½ szklanki mąki pszennej
1 łyżka jogurtu greckiego
4 łyżki wody gazowanej
½ szklanki mleka około
Sól
1 jajko
5 baldachów kwiatu bzu
Olej
Cukier puder

Kwiaty bzu należy zrywać na łąkach, z dala od miasta i dróg. Do miski wsypałam mąkę, dodałam, jogurt, mleko, wodę, sól, jajko i miksowałam ciasto blenderem. Mleka wlewam w zależności od gęstości ciasta. Wstawiłam do lodówki na 2 godziny. Kwiaty bzu zanurzyłam w cieście i smażyłam na głębokim oleju na rumiany kolor z dwóch stron. Podałam  z cukrem pudrem.
Kwiatożercy 2013

5 komentarzy:

  1. Fajny, niebanalny pomysł na zaskoczenie rodzinki lub gości.

    OdpowiedzUsuń
  2. wspaniałe :) mam kwiaty bzu na podwórku i chciałabym z nich zrobić sok, ale póki co jesteśmy w niedyspozycji!! oby nie przekwitł ;/

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Musisz pospieszyć się Łucja bo u mnie już opadają kwiatki. Ja sok zrobiłam jakiś tydzień temu :-) zdrówka życzę

      Usuń
  3. wyglądają naprawdę uroczo ;)

    OdpowiedzUsuń