niedziela, 11 maja 2014

Malinowo ananasowa galaretka

Miałam maliny zamrożone, niedługo będą świeże więc powstało szybkie ciacho malinowe z kremem.




biszkopt:
3 jaja
3 łyżki płaskie mąki tortowej
3 łyżki mąki ziemniaczanej
1/2 szklanki cukru
1/2 łyżeczki proszku do pieczenia

masa malinowa:
1 galaretka malinowa
500 ml śmietany kremówki
300 dkg maliny mrożone

wierzch:
1 galaretka poziomkowa
1 puszka ananasa krążki
maliny do dekoracji


Do miski wbijam białka, po ubiciu na sztywną pianę dodaję cukier i dalej ubijam mikserem. Następnie dodaję po 1 żółtku stopniowo i dalej ubijam. Do ubitych jaj przesiewam wymieszaną mąkę tortową i ziemniaczaną z proszkiem i mieszam już ręką delikatnie. Biszkopt piekę temp 160 stopni góra dół, około 20 minut. Wielkość formy 25 cm. Po upieczeniu biszkopt wyjmuje z formy żeby ostygł.

Schłodzoną śmietanę kremówkę ubijam na sztywno. Galaretkę rozpuszczam w 3/4 szklanki gorącej wody i studzę. Do ubitej śmietany dodaję galaretkę ostudzoną,i maliny których nie rozmrażałam. Mikser fajnie je rozgniótł. Na biszkopt wykładam masę malinową. Wstawiam do lodówki żeby zastygła. Układam na niej kawałki ananasa, maliny, wylewam galaretkę poziomkową rozpuszczoną w 2 szklankach niecałych wody. Wstawiam ponownie do lodówki do stęgnięcia galaretki

14 komentarzy:

  1. Ciasto u ciebie to spore zaskoczenie,pyszne i lekkie.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Ha ha masz racje, ale rodzina od czasu do czasu zajada

      Usuń
  2. pyszności,właśnie czegoś takie potrzebuje dzisiaj do kawy:)

    OdpowiedzUsuń
  3. to ja też porywam kawałek do kawy- maliny uwielbiam:)

    OdpowiedzUsuń
  4. Madziu ja kiedyś do Ciebie przyjadę, zrobię Ci pazurki a Ty mi takie ciacho co ? :D

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Nie ma sprawy transakcja wymienna podoba mi sie ha ha

      Usuń
  5. Prezentuje się wspaniale !!! :)

    OdpowiedzUsuń
  6. Następny kawałek dla mnie.Bardzo smakowicie się prezentuje.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Dla ciebie będą dwa kawałki jeden mój ha ha i jeden twój :-)

      Usuń
  7. też ostatnio wykorzystywałam maliny z zamrażalki przed sezonem. pyszne ciacho :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Czas na czyszczenie zamrażalki masz rację :-)

      Usuń
  8. Lubię takie desery na zimno :)

    OdpowiedzUsuń