środa, 4 czerwca 2014

Szparagi z grilla



Obiad cały powstał z grilla. Pierwotnie miałam grilować tylko rybę, ale w końcu wrzuciłam wszystko razem. Szparagi z grilla bardzo fajnie smakowały. Do tego zrobiłam miętowy sos i obiad palce lizać. Do marynowania ryby wykorzystałam przyprawę  Kamis , bardzo fajna w młynku


















5 ziemniaków ugotowanych z poprzedniego dnia
1 pęczek szparagów zielonych
10 pomidorków koktajlowych podłużnych
1 cytryna

marynata ryba:
3 kawałki pstrąga łososiowego
1 cebula biała
przyprawa do ryby Kamis młynek
sól morska Kamis
1 łyżeczka majeranku

sos miętowy:
listki mięty świeżej 1/2 szklanki
200 ml jogurtu greckiego
sól morska Kamis
pieprz

Miętę myję,osuszam i drobno kroję, dodaje do jogurtu greckiego, doprawiam solą, pieprzem. Rybę przekładam do pojemnika, dodaję cebule obraną, sól morską, przyprawę do ryb, majeranek, sok z cytryny 1/2 sztuki. Zamykam pojemnik i odstawiam na dobę do lodówki. Szparagi gotuje aldente w osolonej wodzie. Płytę grilla elektrycznego smaruję oliwą i układam na niej kawałki ryby, szparagi, i cząstki ziemniaków, oraz pomidorki koktajlowe. Grilluję kilka minut. Rybę podaję z sosem miętowy, koperkiem i kawałkiem cytryny.


19 komentarzy:

  1. Nie grillowałam dotąd szparagów,a z tym łososiem muszą być pyszne:)

    OdpowiedzUsuń
  2. Ostatnio też grillowałam szparagi i są przepyszne:-) Fajny jet ten Twój sos miętowy. Zazwyczaj podaje się do jagnięciny, ale tu fajnie się prezentuje:-)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Zrobiłam eksperyment jak będzie smakował miętowy z łososiem, i sama byłam zaskoczona bo pyszne wyszło połączenie. Uwielbiam miętę :-)

      Usuń
  3. świetny pomysł ja jeszcze nie zaczęłam sezonu grillowego:D

    OdpowiedzUsuń
  4. Super pysznie i wróciły pomidorki koktajlowe.

    OdpowiedzUsuń
  5. Fajnie zgrillowany obiadek :))

    OdpowiedzUsuń
  6. Uwielbiam szparagi i rybki z grilla - mój mąż robi taaakie pyszne :) szkoda tylko, że w bloku nie tak łatwo o zorganizowanie grilla...

    OdpowiedzUsuń
  7. jak dla mnie to zestaw idealny :)

    OdpowiedzUsuń
  8. Nigdy nie jadłam szparagów z grilla, muszę w końcu spróbować :)

    OdpowiedzUsuń
  9. uwielbiam sos miętowy, ale do ryby nie podawałam, bardzo ciekaw połączenie:)

    OdpowiedzUsuń
  10. Pięknie i apetycznie podane, jak zawsze u Ciebie kochana:-) Mam tu trochę do nadrobienia, bo ostatnio ciężko u mnie z czasem bywa...

    OdpowiedzUsuń
  11. Masz zatem 4 gości na grillu. Takich pyszności nie da się odpuścić, a u nas pada więc grillowa pustynia :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. To zapraszam do mnie na grilla :-) u mnie sloneczko

      Usuń
  12. Myszko fajny pomysł na obiad czy kolację i alternatywa do tradycyjnej kiełbachy z grila :) U Ciebie jak zwykle: pięknie, kolorowo i wesoło :)
    Pozdrawiam :)

    OdpowiedzUsuń
  13. Pyszny obiad :) chętnie bym zjadła!

    OdpowiedzUsuń