sobota, 27 września 2014

Kurczak pod jabłkami


Obiad w 15 minut z jabłkami w roli głównej. Polecam bo kurczak jest bardzo dobry. Moja rodzina się zajadała.





2 piersi z kurczaka
1 cebula czerwona
4 jabłka czerwone i zielone
sól, pieprz
przyprawa do kurczaka
1 łyżka octu jabłkowego
1 łyżeczka majeranku
2 łyżki żurawiny suszonej
3 gałązki rozmarynu
4 gałązki bazylii
3 łyżki olej

Pierś z kurczaka kroje na kawałki. Dodaję pokrojoną bazylię, gałązkę rozmarynu, sól, pieprz, przyprawę do kurczaka, majeranek, ocet, olej.Dokładnie mieszam i odstawiam w marynacie na godzinę albo dłużej.
 Mięso przekładam na patelnię, i podsmażam razem z cebulką. Dodaję pokrojone cząstki jabłek które nie obieram ze skóry, ale wydrążam środki. Mięso dalej podsmażam aż jabłka będą miękkie. Pod koniec dodaję żurawinę suszoną. Dekoruję rozmarynem.

15 komentarzy:

  1. Bardzo podobnie robię pierś, ale z indyka. Wychodzi genialnie. Spróbuję przy najbliższej okazji też z kurczakiem:)

    OdpowiedzUsuń
  2. ale świetne połączenie, muszę też tak zrobić kiedyś :-)

    OdpowiedzUsuń
  3. Będę musiała zrobić takie piersi, jak zwykle danie kolorowe i wesołe :)

    OdpowiedzUsuń
  4. Mniam, jabłuszka w takim towarzystwie. Aż ślinka mi pociekła

    OdpowiedzUsuń
  5. Inspiracja na jutrzejszy obiad <3

    OdpowiedzUsuń
  6. surowa pierś z kurczaka? Jeszcze nie miałam okazji spróbować. Pięknie się prezentuje, wiec pewnie jest pyszne!

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. To nie jest surowa pierś z kurczaka, niestety opis mi zginał zaraz poprawiam, i dziękuje za spostrzeżenie :-)

      Usuń
    2. teraz to rozumiem ;) Jutro sobie zrobię na obiad, uwielbiam smażoną pierś z cebulą, a dodatek jabłek mnie intryguje.

      Usuń
  7. kurczak i jabłka - super połączenie :-)

    OdpowiedzUsuń
  8. Madziu mięso surowe? wygląda pysznie, ale przyznam, że mięsem mnie totalnie zaskoczyłaś i wiem, że tego mi jeść nie będa

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Opis mi zginał to nie surowe mięso takiego też bym nie zjadła, ha ha wiem wiem ze ja wynalazki czasami robię ale bez przesady pozdrawiam

      Usuń
  9. Jabłko z kurczakiem fajnie się komponuje:)

    OdpowiedzUsuń