poniedziałek, 5 października 2015

Rosół z kluseczkami dyniowymi

Dietetyczny rosół z kluseczkami dyniowymi. Kluseczki są bardzo dobre, i mają fajny smak. Mojej rodzinie bardzo smakował. Ma ładny kolor i tradycyjny rosół nie musi być nudny.





















30 dkg pręgi pręgi wołowej z kością
4 udka z kurczaka
2 marchewki
1 kawałek selera
1/3 pory
1 mały korzeń pietruszki


1/2 dyni hokkaido

kluseczki:
1 szklanka pure z dyni upieczonej
1 szklanka mąki
1 jajko
szczypta soli

Mięso przekładam do garnka, dodaję obrane i umyte warzywa, dolewam zimą wodę i gotuję na wolnym ogniu od zagotowania do miękkości warzyw i mięsa około godzinę.
Dynię obieram kroję w paski i układam na blaszce. Piekę w temperaturze 200 stopni około 20 minut aż będzie miękka. Po upieczeniu studzę, okładam kawałek a resztę miksuję blenderem. Potrzebuje szklankę purre z dyni. Przekładam je do miski, dodaję mąkę, jajko, sól i mieszam. Jeżeli jest taka potrzeba dodaję trochę zimnej wody ja nie musiałam. Kluseczki robiłam za pomocą specjalnej tarki do klusek, ale można nakładać je widelcem do garnka. Kluski wrzucam do wrzącej wody i gotuję od wypłynięcia na wierzch dwie minuty. Rosół podaję z kluseczkami i kawałkami dyni i marchewki.

6 komentarzy:

  1. Oryginalne kluseczki, pomysłowy sposób na rosół:)

    OdpowiedzUsuń
  2. Świetny pomysł na niecodzienny dodatek do rosołu. Muszę sprzedać babci :D

    OdpowiedzUsuń
  3. Też robię takie kluseczki, synek bardzo je lubi. A rosół w takim wydaniu musi smakować wyśmienicie ;)

    OdpowiedzUsuń
  4. Śliczne i pyszne te kluseczki! Widziałam tą maszynkę do lanych klusek ale nie wiedziałam że takie pięne równiutkie kluseczki z niej wychodzą, będę musiała się w taką zaopatrzyć :)

    OdpowiedzUsuń
  5. Ale fajne kluseczki, muszę zrobić :)

    OdpowiedzUsuń