środa, 11 listopada 2015

Łosoś z warzywami i kuskusem

Łosoś ulubiona ryba mojej rodziny moja niekoniecznie. Robię ją ale nie jem z reguły. Wersja z  warzywami zapiekana. Zrobiłam dodatkowo sałatkę z reszty warzyw i kuskusu. Lekko i zdrowo, i oczywiście kolorowo jak to u mnie musi być. Ryba nie musi by nudna i z patelni tylko.



















marynata:
2 kawałki łososia
1 cebula
1 łyżeczka majeranku
sól, pieprz
2 ząbki czosnku
1 cytryna


1 papryka czerwona
2 marchewki
1 por biała część
1 pietruszka korzeń
1/3 szklanki kaszy kuskus
sól, pieprz
olej

Łososia przekładam do miski, dodaję pokrojoną cebulkę, sprasowany czosnek, majeranek, sól, pieprz, sok z cytryny. Łososia przekładam w marynacie do lodówki na dwie godziny.

Marchewkę, pietruszkę obieram i myję. Ścieram na tarce jarzynowej. Por drobno kroję. Paprykę kroję w kostkę małą. Na patelni na oleju przesmażam por, dodaję paprykę i dalej smażę na wolnym ogniu. Pod koniec dodaję marchewkę i pietruszkę. Całość podlewam odrobina wody i duszę chwilę aż warzywa będą miękkie. Doprawiam solą, pieprzem. Łososia przekładam na folię aluminiową. Na każdym kawałku układam warzywa i zawijam. Wstawiam do nagrzanego piekarnika temp 200 stopni na 15 minut. Kasze kuskus zalewam wrzącą wodą według opakowania i odstawiam . Dodaję do reszty warzyw które zostały i mieszam. dodaję pokrojoną natkę pietruszki, doprawiam według uznania. Rybę podaję z warzywami z kaszą.

7 komentarzy:

  1. Idealnie Ci wyszedł łosoś, aż chce się zajadać:)

    OdpowiedzUsuń
  2. uwielbiam łososia! i w takiej wersji z miłą chęcią bym go zjadła ;D
    Pozdrawiam i zapraszam do mnie ;)

    OdpowiedzUsuń
  3. Ależ ten łosoś wygląda apetycznie!!!

    OdpowiedzUsuń
  4. wspaniale podana rybka :) łosoś należy do moich ulubionych ;)

    OdpowiedzUsuń
  5. pyszne i lekkie danie, taki obiad to ja rozumiem :-)

    OdpowiedzUsuń