czwartek, 24 stycznia 2013

Pizza z papryką i pieczarkami








  • półtorej szklanki mąki pszennej
  • pół szklanki letniej przegotowanej wody
  • dwie łyżki oleju roślinnego
  • 3 do 4 gram drożdży instant (w proszku), można również użyć drożdży świeżych
  • pół łyżeczki soli
  • pół łyżeczki cukru
  • pieczarki pół kilo
  • 2 cebule
  • sera zółtego 20 dkg
  • 1 papryka czerwona
  • zioła do pizzy
  • sos pomidorowy
Przygotowanie pizzy zaczynam od ciasta bo to zajmuje najwięcej czasu.
Do miski przesiewam mąkę, dodaję drożdże, wodę
Następnie dodałam olej, cukier, sól i znowu wszystko dobrze wymieszałam.  Zaczęłam stopniowo dolewać wodę i ręką wyrabiałam ciasto aż powstała jednolita kula (jeżeli ciasto się lepi to dodaj mąki i dalej wyrabiaj).  Ciasto powinno trochę urosnąć, dlatego uformowaną kulę ciasta zostawiłam w przykrytej misce na 20-30 minut . Kiedy ciasto odpoczywało, przygotowałem składniki, które zamierzałam ułożyć na pizzy. . Formę okrągła posmarowałam olejem, i wyłożyłam ciasto. Odstawiłam na 15 minut do wyrośnięcia. Po nakłuwałam cisto widelcem i włożyłam do piekarnika na 10 minut. Po wyjęciu na ciasto nałożyłam sos pomidorowy. Pieczarki, cebulę wcześniej przesmażyłam ,razem z papryką i ułożyłam na pizzy. Wierzch posypałam serem. Zapiekłam Jeszce 20 minut temp 200 stopni

1 komentarz: