wtorek, 26 marca 2013

Masło orzechowe











400 ml śmietany 30 %
Sól
3 łyżki orzechów ziemnych prażonych

Śmietanę wlewam do pojemnika od blendera. Miksuję około 10 minut tak długo aż oddzieli się maślanka. Odlewam ją, wykorzystuje maślankę do pieczenia chleba. Masło przelewam zimną wodą dwa razy. Po odlaniu wody dodaję sól. Orzechy kroję na mniejsze kawałki i rozgniata je w moździerzu. Dodaję do masła mieszam blenderem. Wykładam na folię aluminiową zawijam i do lodówki wkładam. Kroję na plastry. Podaję z chlebem świeżo upieczonym

5 komentarzy:

  1. Tutaj zawsze można znaleźć coś smacznego!

    OdpowiedzUsuń
  2. Jadłam kiedys ale kupne i powiem szczerze ze smakowało mi. Dobre jest też ziolowe z czosnkiem. Jeśli masz ochotę to zajrzyj do mnie do wzięcia są dwie ksiażki kulinarne :)

    OdpowiedzUsuń
  3. W takiej wersji jeszcze masła nie jadłam :)

    OdpowiedzUsuń
  4. o ciekawe takiej wersji ciasta nie jadłam jeszcze:)

    OdpowiedzUsuń