czwartek, 10 lipca 2014

Letni obiad z bobem


Uwielbiam taki obiad kiedy jest gorąco lato w pełni jestem miłośniczka fasoli i bobu. Do tego młode ziemniaki, jajo i nic więcej do szczęścia mi nie potrzeba. jedynie koperek musi być obowiązkowo bo jadam go nawet na kanapki.










500 g bobu
500 g ziemniaków
1 jajko
30 dkg fasolki szparagowej
sól, pieprz
3 łyżki śmietany ukwaszonej 18 %
1/2 pęczka koperku
masło klarowane

2 łyżki masła
bułka tarta


Ziemniaki obieram i gotuję w osolonej wodzie. Odcedzam dodaję pokrojony koperek, śmietanę ukwaszoną i mieszam . Bób gotuję w osolonej wodzie z dodatkiem trzech gałązek koperku. Fasolkę obieram i gotuję aldente. Odcedzam i polewam bułką tartą. Jajo smażę na maśle klarowanym. Obiad posypuję koperkiem.

9 komentarzy:

  1. Szkoda, że nie lubię bobu, bo obiad wygląda smakowicie :)

    OdpowiedzUsuń
  2. Fasola ,o tak ,bobeczek niekoniecznie.

    OdpowiedzUsuń
  3. Bób lubię jadłam dzisiaj.Pozdrawiam życząc miłego wieczorku.

    OdpowiedzUsuń
  4. no to mamy pomysl na jutro na obiad :)

    OdpowiedzUsuń
  5. Oj Madziu mi też nic więcej nie trzeba!! Same pyszności na talerzu!!

    OdpowiedzUsuń
  6. Bardzo ciekawy wpis. :)))

    Pozdrawiam

    nutkaciszy.blogspot.com
    truskawkowa-fiesta.blogspot.com

    OdpowiedzUsuń
  7. Idealne menu na na lato, a jajeczko sadzone z listkiem bazylii - rewelacja! :D

    OdpowiedzUsuń
  8. Lubię takie letnie obiadki. A fasolka i bób - pycha!

    OdpowiedzUsuń
  9. Uwielbiam bób! W zeszłym miesiącu, gdy byłam w Polsce, zajadałam się nim. Szkoda, że tu w USA nigdy nie widziałam....

    OdpowiedzUsuń